fredag 28 februari 2014

ATELJÉBESÖK



Idag var jag och hälsade på min kreativa vän Susie i hennes ateljé. I en liten röd stuga från 1700-talet, nästan precis där Södermalm tar slut, gör hon sitt silversmide. Där sitter också bland annat en skulptör och en författare, men oftast är hon där ensam om dagarna och ville gärna att jag skulle komma och hänga där en dag. Och jag kommer gärna tillbaka, det var som att kliva in i en helt annan värld. Eller, det var iaf svårt att tro att Stockholmstrafiken, Saltsjöbanan och bussar brusade precis utanför. Det var snarare som att vara i ett torp långt ut på landet (det var t o m utedass och inget rinnande vatten inne).



Susie gör mest ringar, men även en del andra smycken på beställning. Snart är det dags för hennes webshop att öppna, men tills vidare kan man kolla på hennes hemsida.


Några smycken under arbete.



Själv satt jag i den här bekväma fåtöljen större delen av förmiddagen, drack te och broderade och blev kär i det där bokskåpet. Fast jag skulle nog fylla det med tyger istället.

Inga kommentarer: