måndag 2 september 2013

PEPP PÅ BOKSLÄPP

Idag släpps min nya bok! Yeay!



Den här gången jobbade jag med lite nya människor: ny redaktör, marknadsförare, fotograf och formgivare. Plus fem stycken andra som bidrog med varsitt projekt. Det var egentligen bara jag som var samma. Vi ville hålla projektbilderna väldigt tydliga och cleana den här gången, fast ändå roliga och inspirerande. Det är därför det är med små plastdjur, trådar och teckningar här och där. Anna Kern tog bilderna som det proffs hon är. Rania var fotoassistent.


Här ville formgivar-Karin (som också har bloggen Pysselbolaget) ha en "lite-Dottie Angel-feeling".


Som kontrast till allt det vita (jag är ju inte särskilt minimalistisk av mig egentligen) tog vi alla miljö-, syjunte-, fikabilder på det mysigt murriga Citykonditoriet. Jag är supernöjd med hur de bilderna blev och de balanserar upp projekten på ett bra sätt. Alla de bilderna blev supersnygga, som här på Linas nya fina Hasbeens.
 


Och så måste man såklart ha med bilder på sybehör. Jag skulle kunna göra en hel bok med bara bilder på sybehör! Om det redan finns en sån bok vill jag veta var man kan köpa den.

Om man vill köpa min bok så har Adlibris ett väldigt bra erbjudande t o m den 22/9. Om man klickar sig vidare på den här länken behöver man bara betala 169 svenska riksdaler för den! Yeay på det med.

Senare i veckan kommer jag skriva lite mer detaljerat om hur det går till när man gör en sån här bok.

My new book is out today! In Swedish only, so far. We wanted to keep it pretty clean and simple with the projects this time, and have a cosier feeling on the pages with the cake recipes and us crafting. I'm so happy with the result!

7 kommentarer:

Rania sa...

åh vad kul att den är ute!!! hoppas på att få tag på ett ex snart då, extra roligt när man var en del i projektet. det ser superfint ut! grattis grattis :)

Karin sa...

Ja, tack så jättemycket för allt jobb! Hoppas du var nöjd med din praktiskplats :)

Unknown sa...

Looks great, love that clear philosophy in books, sometimes it is not necesary to say too much.
Congratulations!

iHanna sa...

grattis Karin, vilken fin bok - igen! :-)

Emileitha/Tarja sa...

Beställt boken, så spännande att få se den. Grattis för nya boken...

Craftstore.se sa...

Grattis till boken! Kul att se hur det går till bakom kulisserna.
Charlotta

hege sa...

Gratulerer!