fredag 12 oktober 2012

STICKA OCH SKICKA

För ett tag sedan fick jag ett mejl från Hemmets Journal om det här projektet, som jag såklart måste dela med mig av: Sticka och skicka.


Det hela går ut på att Hemmets Journal, tillsammans med Erikshjälpen, Skandinaviska Läkarbanken och Libris förlag, samlar in så mycket stickade babysaker som möjligt fram till den 1/12. Dessa ska sedan distribueras till nyfödda och deras mammor i Zambia. Är det ens en fråga om man ska hjälpa till eller inte?! Babysaker stickar man ju på ett par kvällar: en kofta, en mössa eller liknande. Jag fick äntligen tillfälle att provsticka de här fantastiska sockorna från norska Pickles (fast jag gjorde dem melerade, för det var det mjukaste restgarn jag hade hemma). Hur söta som helst! Hoppas de kan värma ett par små fötter.


I'm participating in a project that's about knitting baby clothes and sending them to babies and mothers in need in Zambia. I made these super adorable booties from a pattern I found at the Norwegian knit- and crochet blog Pickles.

4 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Så söta de var..

Eva sa...

Jättefina!
Och ser enkla ut. Jag har letat ett bra sockmönster för 2 stickor (lederna är inte helt bekväma med "pilligt" sockstickande just nu, till vusen fungerar).
Sticka och skicka är roligt!

Anna sa...

O vad fina de är!

Merle sa...

Ser så mysiga ut!