onsdag 5 september 2012

PACKA UPP



 Sakta men säkert håller jag på och packar upp i Halmstad, försöker ta åtminstone en låda om dan. Men ni vet hur det är: man packar upp nåt och då leder det till att man måste ta itu med det-och-det och sen hittar man den grejen och då måste man bara... och sen har man helt tappat fokus. Men det får väl ta den tid det tar, inredning ska ju få ta tid har jag hört.
Lite fina pennburkar fixade jag till av origami- och omslagspapper.



Förvaring behöver man ju alltid mer av. Visst vill man ha bara massor av sånna här lådor med handskrivna lappar där man ser vad det är i!?


Jag är så kär i den här påtdockan som jag hittade i en 10-kronors-butik. Hon gör mig på bra humör varje morgon när man drar upp rullgardinen. Prinsesstårtan är virkad av nån halländska som sålde alla sorters virkade kakor på en loppis här i stan.


När jag var liten var en av de bästa leksakerna mormor och morfars bridgemarkörer (man blev också ofta bjuden på bridgeblandning hemma hos dem... var det bara ett sammanträffande?)


Igår försökte jag organisera upp kryddskåpet och hälla ihop alla dubletter.



Vi har hästar och robotar i köket!


Annars ser det fortfarande ut ganska mycket såhär i lägenheten...

I'm unpacking my stuff at M:s appartment, trying to organize things the best I can... but boy does it take time!

4 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Haha, jag håller också på och märker upp burkar i skafferiet med dymo, precis som resten av (blogg-)världen. Kul att du är på plats! Hälsa karln om du hittar honom bland alla kartongerna. :)

Pysselfarmor sa...

när man packar upp så väcks så många underbara minnen....
du kommer att få det alldeles underbart i Halmstad//kram Gun

Maja sa...

Vilken söt påtdocka! lycka till med inflyttningen! Vad mysigt att du ska bo i Halmstad nu:)

Hälsningar från Maja

a Vintage Concept sa...

Självklart kommer du att trivas i Halmstad! - är själv nybliven hallänning och norr-om-Halmstad-bo (trettio minuter ut på landet) och trivs som fina fisken! Varmt välkommen!

(Måste genast få tag på din senaste bok, blev så inspirerad av din förra...)