måndag 21 maj 2012

LÅNGHELG & LEDIGT



Vi ägnade kristihimmelfärdshelgen åt cykelköp, strandpromenad och långutflykt till Skåne. Första stoppet var Norrvikens trädgårdar, sedan besök hos svärmor och sist men inte minst Wanås skulpturpark. Har ni inte varit där kan jag bara säga: åk dit. Vi gick runt i flera timmar och njöt och fotade massor. Jag vill bli naturfotograf när jag blir stor.





Busy bee.  




På Wanås hade de en fantastiskt suggestiv installation i ett helt magasin med fem våningar. På en var tråd uppspänd mellan träbjälkarna. Lägg till spöklik musik och konstiga ljud and there you have it.



Vi gungade och skrev lappar till Yoko Onos önsketräd.




Jag gillade verkligen den här skulpturen, särskilt färgerna. På nåt skumt sätt passade den väldigt bra in i bokskogen runtomkring.



Som en gräddbakelse. Fin att ha i håret också. Satt kvar i ungefär två sekunder.


Apropå blommor blev jag klar med rosväskan för ett tag sedan. Tänkte att den skulle vara en såndär hålla-i-handen-väska. Baksidan blev bara enkelt grön.



Nu ska jag sätta mig på M:s nypiffade balkong (Bambujalusier! Ah! Den mannen vet vad jag vill ha) med lite av det vi fick med hem från svärmor i växtväg och hetsbrodera en till rävkudde. Vilket är vad jag egentligen borde ägnat mig åt under långhelgen. Men de här utflykterna var liksom mer lockande. Förresten kan man inte hetsbrodera, som alla vet.


We had a long weekend here in Sweden, so me and M went on a trip to Skåne (that's the south end of our country, in case anyone's wondering). First stop was Norrviken's gardens, just outside of Båstad. We took tons of photos of  the flowers and trees. The cherry's were still blossoming, as well as the magnolia trees. Sunday we spent at Wanås sculpture park, a really cool place. Full of great art and a huge, beautiful garden. The weather didn't exactly make it worse. Today I'm trying to catch up on my work, embroidering outside on the balcony. I also finished the rose clutch recently.

1 kommentar:

Nicole sa...

Du har verkligen en inspirerande blogg! Rosväskans broderi är jätte fint!