söndag 21 augusti 2011

DET BLEV INGEN HATT

Faktum är att det nästan inte blev några loppisfynd alls i Halland. Bara två DVD:er, varav den ena (med min favorit Ryan Gosling) inte gick att spela upp, så det var bortkastade 10 kronor. Men lyckan vände när jag kom till Göteborg! Pålitliga Myrorna nära Järntorget, plus Weekdays/Monkis überbilliga utförsäljningsställe alldeles i närheten.


Den roliga flätade väskan, prydnadsägget och helt oanvända kakspritsen (20 kr i orginalkartong!) är second hand. Sjalen och hårbandet Weekdays (10 kr styck!).



Fågelörhänget från Prickig Katt kunde jag såklart inte motstå (ursäkta suddig bild).
Jag gillar bambuhandtagen på väskan, och de fina sammetstygtavlorna i bakgrunden som H gjort. Hon och R har verkligen världens finaste hem.



De gula kopparna köpte jag på en antikaffär i Vallsta, Hälsingland. Väldigt bra till citron- och ingefärste till helgfrukostar. Duken är också Hälsingland, nämligen Växbo. Fast den köpte jag på jobbet.

1 kommentar:

Tyg och otyg sa...

Jag ser att du besöker samma butiker som jag brukar göra, nämligen Myrorna och Prickig Katt. Weekdays utförsäljning kände jag däremot inte till, men det ska jag lägga på minnet!