måndag 21 mars 2011

SLÖJDHUSET


I helgen som gick hade jag kurs där. Det var alldeles väldans trevligt. Jag hade förberett med lite inspirations- och titta-hur-man-gör-material.


Det förbyttes snart mot kreativt kaos.







Eftersom deltagarna var så duktiga och självgående hann jag börja på den här tröjan, om nån minns den? Klänningen bredvid är för övrigt redan klar och använd flera gånger. Ingen av de gångerna har jag dock lyckats få till nån vettig bild... ska jobba på det.





Nu kommer jag inte hinna blogga mer den här veckan eftersom jag ska öppna en ny hemslöjdsbutik och ha en till kurs, på Medborgarskolan.
Återkommer när jag har något som kallas fritid igen.

6 kommentarer:

metamorphosis sa...

Vilka härliga, inspirerande bilder - och tröjan ska bli väldigt spännande att följa utvecklingen av!

Eva sa...

Åh så trebligt det ser ut!
Hoppas allt fungerar som du vill i veckan!

Kristin sa...

Hej!
Kan du inte göra ett inlägg om broderigarn? Jag är sugen på att brodera och sitter och letar garn på tradera, men faller på att jag inte kan bestämma mig för vad för garn jag ska ha. Är sugen både på yllebroderi och annat :-D

Pyssellycka sa...

Det ser fantastiskt roligt ut!

Textil Tendens sa...

Det är något så spännande i det där att det är så trevligt att sitta tillsammans och brodera.

Karin sa...

Kristin: det ska jag absolut göra!

Sanna: absolut, det borde vi utforska.