söndag 7 november 2010

IT'S A BOY!

För ett tag sen kom det in en kille i butiken och ville köpa aidaväv. Han skulle brodera korsstygn, "tidigare har jag mest gjort tvistsöm", och undrade hur många trådar av vårt bomullsgarn som skulle passa till tyget. Då var jag bara tvungen att fråga om han möjligtvis hade någon blogg, där man kunde se resultatet sen? (Om han kunde vara en av de här bloggande hantarbetskillarna jag efterlyst?!) Nej, tyvärr. Men man kan kolla in hans arbeten på www.steneprojects.se. Per Fhager heter han.


Han är förstås inte den första eller enda att brodera dataspelsbilder. Elsa Olsson håller på att sy hela första banan i Super Mario Bros. Här bloggar hon om det, och annat. Jag är sjukt imponerad av dem båda, gud vilket jobb att först planera motivet och färgerna och sedan bara sitta och fylla i! Heder till alla brodörer och brodöser där ute.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Jag som för det allra mesta föredrar att freestyla helt fritt och justera allt efter tycke och behag blir grymt imponerad över detaljrikedomen och exaktheten i de där broderierna!